luni, 21 noiembrie 2011

Luni 21 nov.

Nu voi vorbi despre ceea ce se cheamă politică la noi şi nici aiurea. Pur şi simplu mi se face silă. În schimb voi pune o întrebare la care eu am reflectat mult în ultimul timp şi nu am putut să-mi dau un răspuns şi anume:
Cu ce drept nişte indivizi organizaţi sau nu în partide, aleşi preşedinţi ori instalaţi monarhi, dispun de vieţile noastre şi cum îi putem controla ? Să nu mi se vorbească de democraţie că s-a cam demonetizat! Şi, mai ales, cum îi putem trage la răspundere, indiferent cine ar fi ei ? Cum ar putea răspunde cei care tîrăsc ţări în sărăcie ori în război, ori îi omoară pe alţii pentru beneficiile unui grup restrîns ? Ce calităţi ar trebui să avem pentru a-i opri ?
S-a ridicat un altar capitalismului, iar el ni s-a arătat acum exact cum e, cinic, fără scrupule, indiferent cu cei mulţi. Mi s-ar putea spune că nici comunismul nu a fost altfel. Ei bine, comunismul a rămas doar o doctrină, pentru că ceea ce s-a petrecut în secolul ce tocmai s-a încheiat nu are legătură cu ce zicea Marx, din moment ce nu s-a aplicat esenţa, adica de la fiecare după capacităţi, fiecăruia după nevoi, ceea ce ar fi echitabil. Din păcate oribilul egoism al unora şi al tuturor va face dificilă aplicarea unui astfel de concept.
Marea greşală a fost însă că, în loc să-şi ia credinţa (am spus credinţa nu pe reprezentanţii ei vremelnici printre noi!) aliat, marxismul s-a orientat spre materialismul dialectic. Ce a ieşit, am văzut! Ce va urma, doar Dumnezeu ştie!
P.S. Infantilismul şi orgoliul domnului Ponta şi al altora din jurul lui chiar mă duce de ceva vreme la exasperare. Nici nu mai ştii cu cine să votezi. Cu USL,  în aceste condiţii, nici gînd! E clar că domnului Ponta haina de lider îi e prea mare, iar domnul Antonescu nu poate suplini la infinit gafele partenerului de coaliţie fără a deteriora imaginea PNL. Aşa că, ori îşi lasă orgoliile şi se concentrează pe strategie, ori vor pierde alegerile pe mîna lor. Iar noi nu vom fi vinovaţi nici măcar pentru absenteism.
Mai ales dacă ne gîndim că tata Sîrbu ar putea să-l determine ca după alegeri să facă ceea ce se obişnuieşte  la noi, adica să-l trădeze pe domnul Antonescu şi să facă iar guvern cu PDL sau cu cine le-o mai indica vizionarul de la Cotroceni. Aşa s-ar răzbuna în sfîrşit pe domnii Iliescu şi Năstase, ceea ce visează de prin 2004. Domnul Ponta, în ciuda ambiţiilor sale şi influenţei socrului, poate unul dintre cei mai slabi miniştri ai agriculturii, responsabil în bună măsură pentru neatragerea fondurilor europene, s-ar putea gîndi că indivizi dispuşi azi să lingă numai să parvină în funcţii, deşi nu au calităţile necesare şi care vor trăda din prima, cum sînt Dan Şova ori Titus Corlăţean, ar putea să-l aducă şi pe el în situaţia domnului Geoană, dacă nu cumva ar putea diviza şi mai rău un partid deja divizat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu