joi, 1 martie 2012

1 martie

Tocmai astăzi, de mărţişor, e rîndul unei reţete. Avînd în vedere că sîntem în post şi că e un fel de sărbătoare am să încerc să sugerez un dulce de post, chiar dacă mai mult catolic.
Am să propun ceea ce în anumite locuri din lume se numeşte
Cataif
De făcut îl fac însă în felul meu, mai ales că nu am găsit nicăieri o reţetă, aşa că din ceea ce am văzut şi am gustat, mi-am făcut-o singură.
Prăjiţi în ulei, de preferinţă de palmier mai multe rotocoale de fidea (tăieţei foarte fini, pe care îi găsiti în pungi în rotocoale). Faceţi-o cu grijă ca să nu se srtice, apoi cînd sînt aurii îi puneţi la scurs pe hîrtie absorbantă, apoi într-o tavă unde turnaţi un amestec de sirop din miere de albină, în funcţie de cîtă prăjitură faceţi. Trebuie cam o ceşcuţă de cafea de mărime medie (nici mică nici mare) de sirop pentru fiecare rotocol. Amestecaţi mierea, cam 3 linguri, cu puţină apă şi cu 2-3 plicuri de zahăr vanilat şi faceţi siropul. Asta cam pentru 5-6 porţii.
După ce rotocoalele au absorit siropul puneţi fiecare rorocol pe farfurie şi cu un cornet puneţi-i un moţ consistent de frişcă. Dacă vreţi, la sfîrşit puteţi pudra cu puţin cacao.
E simplu şi foarte bun, deşi nu cred că e reţeta adevărată de la cataif. E pur şi simplu o idee. Şi ca sfat, vă spun că se face cu 2-3 ore înainte de a fi servit ca să aibă timp să absoarbă siropul şi nu se lasă de azi pe mîine.
* bineînţeles că, folosind fidea fără ou şi frişcă vegetală, prăjitura devine de post.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu