marți, 13 martie 2012

13 martie


N-am zis o vreme nimic despre propaganda pe care i-o fac unele posturi tv şi unii oameni regelui Mihai.
Precizînd că eu sînt republicană , hai să lămurim puţin povestea!
Nu am nimic cu regele ca persoană şi mai ales ca personalitate istorică. De fapt istoria îl va judeca, nu noi, care nici după 60 de ani nu avem suficiente informaţii despre anumite evenimente şi nici nu le putem, probabil, aprecia.
Eu mă refer la ceea ce este vizibil şi cunoscut de către noi şi se rezumă la cîteva lucruri.
1. Aş vrea să ştiu ce a căutat în vara lui 1989 la Budapesta, atunci cînd se discuta despre Transilvania separat de România ? Şi tot aici, ce a căutat toată toamna rspectivă la emisiunea „Panorama” de la televiziunea maghiară ?
2. Deşi locuieşte adesea în ţară, pe fetele lui, cu excepţia Margaretei, care are interes, nu le cunoaşte nimeni, nu vin aici şi nu le interesează de România. Probabil nu ştiu româneşte, nici regina nu ştie, nu au învăţat în 20 de ani decît puţine cuvinte, cu excepţia aceleaşi Margareta.
Personal îi înţeleg, dar nu pot avea ataşament pentru cineva care nu simte ca noi şi nu poate avea mare afecţiune pentru un popor care îi e străin ca sînge, avît în vedere că el e germano-anglo-grec, iar ortodox doar de nevoie. Nu e neapărat un rău în asta, dar nici afinităţi nu pot să existe!
3. Indiferent cît de severe ar fi regulile lor monarhice, nu ar trebui să includă şi lipsa completă de sensibilitate. El nu e Dumnezeu, ca să-i privească de sus pe toţi! Nici Dumnezeu nu o face, dimpotrivă! Ori faptul că nu a avut curiozitatea măcar să-şi cunoască fratele vitreg şi nici nepotul, să-i cunoască doar!, mi se pare mie, om obişnuit, o dovadă că pentru noi, ceilalţi cu care nu are în comun nici măcar naţia, nu are decît o rece indiferenţă, mascată în cuvinte frumoase.
Atunci de ce am renunţa la dreptul nostru, al fiecăruia de a putea fi cîndva, măcar teoretic, în fruntea ţării ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu