sâmbătă, 15 octombrie 2011

11 octombrie



Mă întorc la emisiunile tv de la noi şi voi puncta ce cred că merită observat.
1. A revenit domnul cu laptopul. Iar ne dă lecţii de toate felurile, de parcă noi am fi tîmpiţi. În schimb pe cei care mai înţelegem cîte ceva despre muzică, artă plastică ori literatură, ne irită modul şcolăresc în care o face. Mi se pare evident că omul culece concluziile unor critici, neavînd păreri personale despre ceea ce ne prezintă.
Totuşi, a făcut un lucru bun, a dat momentul în care R. Mutti dirija mai mult sala decît scena, interpretînd corul din "Nabucco". Şi chiar dacă momentul nu prea avea legătură cu ce prezenta domnul în acel moment, a fost unul care a meritat.
În rest, mă tot întreb de ceva vrem, ce jocuri face el şi alţii ? Şi, mai ales, de ce naiba le tolerează domnul Voiculescu ?

2. Constant bune emisiunile domnului Soviani, singurul care prezintă cu seriozitate problemele economice de la noi şi de la alţii. Are întotdeauna invitaţi de marcă şi e o plăcere să-l urmăreşti. Mai sînt şi alte emisiuni bune pe postul respectiv, dar nu chiar întotdeauna la fel de bune.                                    

3. Constat cu regret că în afară de posturile loclale şi uneori de TVR Info, posturile noastre nu prea dau documentare. Dar unele bine făcute. Ar fi mare nevoie în lumea în care trăim, în loc să ne preocupăm de tot felul de pipiţe şi de manelişti, ori personaje aşa-zis mondene, care se împacă ori divorţează.

4. Drăguţă emisiunea de dimineaţă a Gabrielei Cristea. E aceeaşi persoană cu simţul măsurii pe care o ştiam. Şi caută să aducă destule lucruri interesante. Păcat că eu nu am decît rareori timp dimineaţa. Sper să se menţină aşa.
Nu pot spune acelaşi lucru despre fosta sa emisiune, care acum şi-a schimbat titlul şi s-a mutat pe Antena 1. Am privit şi eu de două ori cîteva minute, din păcate duduia care e moderator nu a învăţat nimic din eşecul din primăvară. Continuînd în acelaşi ritm îi va face probabil să regrete pe cei care au preluat emisiunea sub noul format.

5. Greţos modul în care unii ziarişti îi tot laudă pe americani! Şi mai greţos modul în care alţi indivizi îl laudă pe unul pe care ani de zile l-au criticat pe bună dreptate, iar acum ar merita-o mai mult ca oricînd. Şi cred că abia în astfel de momente cineva ar fi în măsură să spună: "Ruşine, Dinu Patriciu!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu