sâmbătă, 19 mai 2012

18 mai


Vorbeam nu demult despre diversele locuri care ar putea face obiectul unor DVD-uri cu frumuseţile ţării. Unul special ar trebui dedicat Dobrogei. Pentru că nu există acolo doar litoralul, ci o mulţime de lucruri unice sau foarte rare în Europa. Ar trebui să o luăm de la vechii munţi Măcin şi să ne oprim în ceealaltă parte, la Murfatlar. Există nu doar peisaje frumoase şi mănăstriri celebre, iar aici nu mă gîndesc doar la Grota Sfîntului Andrei, ci şi vinuri ori locuri istorice (am uitat cam prea mult de Histria, dacă o mai fi rămas ceva din ea de cînd am văzut-o ultima oară), iar altele, cum e Adamclisi sîntem gata să le punem în pericol pentru americani. Nimeni nu a zis ce s-ar întîmpla nici cu munumentul, nici cu vinurile de la Murfatlar, dacă ăia injectează otrăvuri în sol!
Ar mai fi şi o localitate, un sat turcesc, Başpînar, un loc care ar trebui conservat, iar dacă pe noi nu ne interesează, poate îi pasă ambasadei Turciei!
P.S. Nu mai ştiu nici ce se întîmplă cu Cazinoul, dar mă gîndesc că am putea face ceea ce s-a făcut cîndva pentru Ateneu. Cred că mulţi oameni care îşi aduc aminte cu nostalgie de vacanţele lor la mare ar da un SMS ca să-l salveze. Dumneavoastră ce credeţi, domnule Gâdea, facem o încercare să ajutăm un colţ minunat din România, sau credeţi că nu mai merită să-ţi pese de clădiri istorice şi nici de amintiri ?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu