miercuri, 7 decembrie 2011

Marţi 6 decembrie


Aţi primit un dar ? Eu da! Şi am de gînd să mă bucur de ziua de azi la fel ca în copilărie. Ştiu că televiziunile nu mă vor ajuta nici cu un film frumos, nici cu muzică bună, nici cu un documentar despre locurile prin care a trăit Sfîntul Nicolae. Dar tot voi găsi eu ceva demn de privit! Poate se va gîndi cineva că e sărbătoare şi ne va face ziua frumoasă.
Nu vreau să trec peste faptul că iarăşi copii români sînt mai cunoscuţi în Italia decît acasă. A se vedea cazu micului Ştefan, cîştigător în acelaşi concurs ca şi mădălina Lefter. Chiar dacă a cîştigat în primul rînd melodia, italienii l-au votat deşi contracandidată era o tînără la fel de talentată, cu o melodie la fel de frumoasă. Sper ca şi televiziunile noastre să facă ceva pentru promovarea reală a unor talente şi nu mă refer doar la copii. Deocamdată o fac 2-3 zile după ce au cîştigat prin alte părţi.
Deşi, cu televiziunile am o experienţă tristă. Pe acolo sînt tot felul de oameni pe care nu-i prea duce capul. De exemplu, nu odată au transmis un film despre Crăciun în Săptămîna Patimilor, ori un film despre zilele de vară îm pragul iernii. Cît despre basmele lui Andersen, atît de potrivite acum, ori un balet numit „Spărgătorul de nuci”, nici pmeneală, poate le dau în toilul verii! Oricum, programele pentru copii, mai ales desenele animate sînt oribile şi pot avea consecinţe nefaste pe tremen lung, dar se pare că e o strategie în asta. Ar trebui să intervină psihologii şi părinţii, dar primii nu fac nimic fără să vrea să devină vedete de televiziune (sînt o armată pe toate canalele şi doar bat cîmpii!), iar părinţii sînt prea ocupaţi să aducă bani, crezînd că de asta au nevoie copii în primul rînd. Poate că au nevoie şi de asta, dar au în primul rînd nevoie de afecţiune şi de timpul pe care părinţii mult prea ocupaţi cu lucruri materiale (şi nu întotdeauna pe deplin justificat!) nu mai au cînd să le ofere. La asta ar trebui să-i îndemne biserica, nu să prescrie tot felul de pomelnice şi rugăciuni, după ce tinerii au luat-o pe căi rele!
Dar despre părinţi şi copii, mai avem timp să vorbim pînă la sărbători.
P.S. Am scris aceste rînduri înainte, asta fiind o zi plină pentru mine, aşa că, dacă m-am înşelat, îmi cer scuze.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu